Vaidilutė Asisi nuotolinis seminaras: Vaikų dėmesio koncentracijos lavinimas

KLINIKINĖS IR SVEIKATOS PSICHOLOGIJOS KOMITETAS kviečia psichologus į PRIEŠKONFERENCINIUS seminarus

KADA: 2024 m. rugsėjo 30 d. ir spalio 3 d.

KUR: „Zoom“ platforma

Šiemet kviečiame pasikalbėti ir praplėsti žinias apie NEUROĮVAIROVĘ. Susipažinkime su lietuve, kuri gyvena ir dirba Austrijoje.

VAIDILUTĖ ASISI: Austrijoje sertifikuota klinikinė ir sveikatos psichologė; specializacija – vaikų, jaunimo ir šeimos psichologija. Psichologijos studijas baigė Vilniaus universitete, o Graco universitete (Karl-Franzens-Universität Graz, Austria) apgynė daktaro disertaciją „Ryšys tarp mažų vaikų psichikos problemų ir tėvų ir vaikų santykių“. Šiuo metu dirba Autizmo terapijos centre (ATC) Vienoje, verčiasi privačia praktika; lektorė, LSMU projekto (Įtraukusis ugdymasׅ) mokslinė bendradarbė; ATC mokslinio projekto (vok. Feasability-Studie), vykdomo kartu su Vienos universitetu, vadovė. Pagrindinės veiklos temos: psichologinė diagnostika; autizmas, raidos problemos; dėmesio sutrikimai ir lavinimas; tėvų ir vaikų sąveikos ir santykiai; vaikų raida ir laikas prie ekranų ir t. t.

TEMA: Dauguma vaikų baigdami lankyti darželį jau yra pasirengę mokyklai: sugeba susikaupti, ramiai išsėdėti ir klausytis mokytojo, suvokti naują informaciją, suprasti užduotis ir mokėti dirbti savarankiškai. Jie sugeba prisitaikyti prie pokyčių, tinkamai elgtis gana didelėje bendraamžių grupėje. Tačiau dalies vaikų mokyklinė branda nepakankama dėl įvairių dėmesio sunkumų. Gebėjimo sukaupti dėmesį trukmė, kiek laiko vaikas gali sąmoningai kontroliuoti savo dėmesį, paprastai ilgėja su vaiko amžiumi. Dėmesio koncentracija apibūdinama kaip gebėjimas tam tikrą laiką skirti tikslingą, savanorišką, nedalomą dėmesį tam tikram stimului ar mokymosi medžiagai, sąmoningai kontroliuoti savo veiksmų vykdymą. Pastebėta, kad jau ikimokyklinio amžiaus vaikai turi problemų dėl gebėjimo susikaupti, pvz., susitelkti į svarbesnį dalyką ir ignoruoti nesvarbų, vaikui sunku valdyti savo dėmesį konkrečioje situacijoje.

Šio amžiaus vaikų dėmesį ypač svarbu lavinti, nes visų funkcijų raida šiame tarpsnyje sparčiausia, genų ir aplinkos sąveikos įtaka pažintinei ir nervų sistemos raidai stipriausia, funkciniai neuroniniai tinklai plastiškiausi. Tyrimai rodo, kad lavinant vienas dėmesio funkcijas pagerėja ir kitos, kognityviniai ir mokymosi įgūdžiai, intelektas ir savireguliacija, emocinės ir socialinės kompetencijos ir adaptyvus elgesys. Per Marburgo dėmesio koncentracijos pratybas (MDKP) darželio, priešmokyklinių grupių ir pradinių klasių vaikams skatinama vaikų dėmesio kontrolė, žaismingai mokoma valdyti savo elgesį. Tam pasitelkiamos vadinamosios verbalinių saviinstrukcijų ir kitos kognityvinės elgesio keitimo technikos. Vaikai mokosi mąstyti garsiai, lavina suvokimą, įsiminimą, kalbą, ištvermę, smulkiąją motoriką, mokosi dirbti grupėje.

Teorinėje pranešimo dalyje trumpai pristatomos dėmesio funkcijos, ikimokyklinio amžiaus vaikų dėmesio diagnostikos ir lavinimo galimybės. Praktinėje dalyje supažindinama su MDKP, pratybų struktūra, pateikiami užduočių lapai ir priemonių pavyzdžiai. Dalyviai išbando keletą užduočių, diskutuoja apie MDKP taikymo galimybes.

REGISTRACIJOS FORMA – https://lps.epersonalas.lt/#!/balsavimas/2f07e833-6688-4983-9f7b-e580d67e210c

KONFERENCIJOS PROGRAMA

KAINA:

Prieškonferencinis seminaras LPS NARIAMS IR STUDENTAMS 30 eur*.

Prieškonferencinis seminaras NE LPS NARIAMS 50 eur*.

* kaina nurodyta perkant bilietą į vieną seminarą. Perkant kelis bilietus galioja specialūs pasiūlymai.

Skip to content