LPK 2019 prieškongresiniai seminarai
Lietuvos
psichologų kongresas „DIALOGAI“
Prieškongresiniai
seminarai
Vilniaus universitetas Filosofijos fakultetas (Universiteto g.
9/1)
2019 m. gegužės 23 d. (ketvirtadienis)
Prieškongresinių
seminarų dalyvių registracija 12:30-13:00 (Filosofijos fakulteto fojė)
***
Seminaras
NEUROPSICHOLOGINIO
ĮVERTINIMO PLANAVIMO ALGORITMAS
Seminarą veda: dr. Aistė Pranckevičienė
Dalyvių skaičius: iki 45 dalyvių
Seminaro trukmė: 2 val.
Seminaro pradžia: 13 val.
Auditorija: 304 a.
Seminaro
aprašymas:Seminare pristatomi bendrieji neuropsichologinio įvertinimo principai,
aptariamas neuropsichologinio funkcionavimo modelis, paaiškinantis informacijos
apdorojimo kelią galvos smegenyse ir padedantis aiškiau identifikuoti
problemines sritis neuropsichologinio įvertinimo metu. Seminare bus pristatomas
šiuo modeliu pagrįstas pusiau struktūruotas neuropsichologinis interviu,
padedantis planuoti tolesnę testavimo sesiją; aptariami Lietuvoje taikomi psichologiniai
testai, kurie gali būti naudingi atsakant į neuropsichologinio įvertinimo
klausimus.
Apie seminaro
lektorę: dr. Aistė Pranckevičienė dirba mokslo darbuotoja Lietuvos sveikatos mokslų
universitete, Neuromokslų institute ir medicinos psichologe LSMUL Kauno klinikų
Neurochirurgijos klinikoje. Pagrindinė Aistės domėjimosi sritis yra
neuropsichologinis funkcionavimas sergant įvairiomis neurologinėmis ligomis. Ji
dalyvauja tarpdisciplininėse specialistų komandose priimant sprendimus dėl
neurochirurginio gydymo, atlieka neuropsichologinius vertinimus siekiant
numatyti operacines rizikas ar sekant pacientų sveikimą, dalyvauja
neurochirurginėse operacijose su nubudinimu, kurių metu neuropsichologinis
vertinimas atliekamas operacinėje. Mokslinėje veikloje Aiste tyrinėja
neuropsichologinių rodiklių vertę prognozuojant gydymo išeitis po
neurochirurginių operacijų, skaito pranešimus konferencijose, rengia
publikacijas neuropsichologijos tema bei stengiasi populiarinti
neuropsichologijos sritį Lietuvoje.
REGISTRACIJA Į ŠĮ SEMINARĄ
***
Seminaras
IŠTRAUKA IŠ TĖVŲ
GRUPĖS
Seminarą veda: Silvestra
Markuckienė ir Laura Milčienė
Dalyvių skaičius: iki 16 dalyvių.
Seminaro trukmė: 4 val.
Seminaro pradžia: 13 val.
Auditorija: 208 a.
Seminaro
aprašymas:
“Save the Children International” programos pristatymas (Positive
Discipline in Everyday Parenting, PDEP), lengvai pritaikoma skirtingus
socialinius įgūdžius turintiems tėvams
Tėvystės grupių poreikis ir galimybės, patirtis Lietuvoje
Vyriausybės ketinimai vieną iš programų pristatyti nacionaliniu
lygmeniu
Pagrindiniai PDEP tėvų grupės veikimo principai
Keletas praktinių užsiėmimų iš programos
„Gelbėkit vaikus“ Lietuvoje pradėjo vykdyti projektą, kurio metu
moksliniais tyrimais pargrįstą pozityvios tėvystės programą (sukurtą Manitobos
universitetas, Kanada) siekiama adaptuoti Lietuvos visuomenei. Programa lengvai
pritaikoma skirtingus socialinius įgūdžius turintiems tėvams. Praktinių
užsiėmimų metu pasidalinsime programos įgyvendinimo patirtimi, galimybėmis ir
iššūkiais.
Mūsų organizacijos idėja – paruošti programos vedančiųjų,
veikiančių skirtinguose Lietuvos regionuose, tinklą. Programa bus įgyvendinama
skirtingais etapais su privalomomis supervizijomis ir intervizijomis. Išlaikant
programos standartus bus užtikrintas efektyvumo vertinimas ne tik Lietuvoje,
bet ir tarptautiniame kontekste.
Apie seminaro lektores: Laura Milčienė, “Gelbėkit
vaikus” programų skyriaus vadovė, psichologė, studijuoja psichoterapiją
Individualiosios psichologijos institute (IPI). Silvestra Markuckienė,
“Gelbėkit vaikus” psichologė, IPI dėstytoja. Abi turi didelę individualaus
konsultavimo bei grupinių užsiėmimų vedimo patirtį.
REGISTRACIJA Į ŠĮ SEMINARĄ
***
Seminaras
DĖMESINGU
ĮSISĄMONINIMU (ANGL. MINDFULNESS)
GRĮSTA KOGNITYVINĖ IR ELGESIO TERAPIJA KLINIKINIO PSICHOLOGO DARBE
Seminarą veda: Reda
Rizgelytė-Viskontienė
Dalyvių skaičius: iki 20 dalyvių
Seminaro trukmė: 2 val.
Seminaro pradžia: 15 val.
Auditorija: 403 a.
Seminaro
aprašymas:Praktinio seminaro metu bus trumpai pristatyti dėmesingo įsisąmoninimo (angl. mindfulness) praktikų moksliniai
tyrimai, reikalavimai keliami „pilnaprotavimo“ mokytojams bei aptartos metodikų
taikymo galimybės, nauda klinikinio psichologo (psichoterapeuto) darbe.
Seminaro dalyviai galės susipažinti ir išbandyti formalias bei neformalias
dėmesingo įsisąmoninimo praktikas, naudingas patiriant stresą, kenčiant dėl
nerimo, priklausomybių bei emocinio valgymo, siekiant palengvinti tėvystę. Po
kiekvienos praktikos bus skiriama laiko refleksijoms.
Apie seminaro
lektorę:Reda Rizgelytė-Viskontienė Klinikinės psichologijos kvalifikacijos magistro
laipsnį įgijo VU. Nuo 2013m. darbe taiko Kognityvinę ir elgesio terapiją (LSMU profesinės
kvalifikacijos tobulinimo studijos) bei dėmesingu įsisąmoninimu grįstą
kognityvinę ir elgesio terapiją (LSMU profesinės kvalifikacijos tobulinimo
kursai). Psichologų sąjungos bei Lietuvos įsisąmoninimu grįstos psichoterapijos
asociacijos narė. Dirba „Šiuolaikinės psichologijos bei psichoterapijos
centre“, konsultuoja esant nerimui, specifinėms fobijoms, priklausomybėms,
valgymo sutrikimams. Veda seminarus dėmesingo įsisąmoninimo temomis (streso
valdymo, dėmesingo įsisąmoninimo tėvystės (angl. mindful parenting).
REGISTRACIJA Į ŠĮ SEMINARĄ
***
Seminaras
VAIKŲ IR PAAUGLIŲ KŪRYBIŠKUMO VERTINIMAS PIEŠIMO TESTU
KŪRYBIŠKAM MĄSTYMUI (TCT-DC)
Seminarą veda: dr. Sigita
Girdzijauskienė
Dalyvių skaičius: iki 20 dalyvių
Seminaro trukmė: 4 val. (su
pertrauka)
Seminaro pradžia: 13 val.
Auditorija: 107 a.
Seminaro
aprašymas: Nors
kitose šalyse psichologai naudoja ne vieną instrumentą, skirtą įvertinti
kūrybiškumą, Lietuvoje iki šiol nebuvo nė vieno standartizuoto kūrybiškumo
testo. K. K. Urban ir J.G. Jellen1985 m. sukūrė Piešimo testą kūrybiškam mąstymui (ang. Test for Creative Thinking – Drawing
Production TCT-DP) – formalizuotos
atrankos instrumentą, kuriuo galima atlikti apytikslį kūrybinio potencialo
įvertinimą. Šis testas Lietuvoje
standartizuotas 8–17 metų vaikų populiacijai. Juo galima atpažinti ir ypatingus
kūrybinius, ir (daug) žememesnio nei vidutinio lygio kūrybinius gebėjimus. Šis
testas plačiai taikomas įvairiose Europos, Šiaurės Amerikos, Australijos,
Azijos šalyse. Jo populiarumą nulėmė keletas priežasčių – testas turi gerą
teorinį ir empirinį pagrindimą, jį taikyti, vertinti ir interpretuoti
nesudėtinga, dėl neverbalinės stimulinės medžiagos yra nešališkas įvairioms
kultūroms.
Seminare bus pristatoma: a) teorinis testo pagrindimas; b) testo
atlikimo sąlygos; c) rezultatų vertinimas ir interpretavimas. Seminaro dalyviai
bus praktiškai supažindinti su testo administravimu, išmoks vertinti ir
interpretuoti skirtingo amžiaus tiriamųjų piešinius. Po seminaro dalyviai galės
savarankiškai taikyti TCT-DP testą praktikoje.
Apie seminaro
lektorę:dr. Sigita Girdzijauskienė dirba Vilniaus universiteto Psichologijos institute.
Lektorės mokslinių interesų sritys yra normalios raidos ir turinčių specialiųjų
ugdymosi poreikių vaikų ir paauglių funkcionavimas edukacinėje aplinkoje bei
testų kūrimas, adaptavimas ir standartizavimas. Kartu su kolegomis Sigita yra
standartizavusi ne vieną psichologiniam įvertinimui skirtą instrumentą –
intelekto, samprotavimo, vizualinius – motorinius gebėjimus, kūrybiškumą,
elgesį ir emocijų ypatumus vertinančius testus ir klausimynus. Lektorė veda seminarus
psichologams apie instrumentų taikymą praktikoje, mokytojams – apie įvairias besimokančiųjų grupes.
REGISTRACIJA Į ŠĮ SEMINARĄ
***
Lietuvos psichologų kongreso 2019 dalyviams
prieškongresiniai seminarai nemokami.
Nedalyvaujantiems LPK 2019 – prieškongresinių
seminarų kaina - 25 Eur (ne LPS nariams), 20
Eur (LPS nariams).
Vietų skaičius seminaruose yra ribotas,
tad paskubėkite registruotis.
REKVIZITAI
MOKĖJIMUI BUS ATSIŲSTI JŪSŲ NURODYTU EL.PAŠTU
Vieta
seminare rezervuojama tik gavus Kongreso arba prieškongresinio seminaro registracijos
mokestį.
|