Prisijungti

 
   

Apie LPS      Narystė      LPS nariai      Renginiai      EuroPsy      Reglamentavimas      Tėvams ir specialistams      COVID-19       Kontaktai      Lietuvos psichologų kongresas 2024      Profesinė etika      EN

Naujienos  /   LPS Naujienlaiškiai  /   Kitų organizacijų naujienlaiškiai  /  





           

                

                  







 


 
.

 

 

Ankstyvasis ugdymas – kai daugiau nėra geriau!


Šiuolaikinėje visuomenėje – kupinoje informacijos bei technologijų, nuolatinių pokyčių bei visokiausių  iššūkių – garsėja diskusijos apie ankstyvąjį vaikų ugdymą. Kuo anksčiau, tuo geriau? Kuo daugiau, tuo geriau? Kūdikius “vedame” į pamokėles ir mokome raidžių, jau pajėgiantiems sėdėti vežimėlyje įduodame “planšetes”, mažylius mokome dirbti kompiuteriu, jokiu būdu nešvaistydami brangaus laiko tuštiems žaidimams,  mokyklinukus siekiame kuo daugiau įdarbinti prie pamokų – ne tik mokykloje, bet namuose. Darželiuose auklėtojai spaudžiami išmokyti vaiką kuo daugiau dalykų. Skubame atiduoti šešiamečius į mokyklą, motyvuodami, kad jie jau moka skaityti ir rašyti. Retai susimąstome, ar jie pakankamai socialiai brandūs, ar pajėgs įveikti bendravimo, emocinės įtampos, nesėkmės ir konkurencijos iššūkius. Vis mažiau kreipiama dėmesio į vaiko kūrybiškumą, jo emocinę raidą, santykius su bendraamžiais ir pačiu savimi.


Vaiko psichologinės gerovės komitetas prie Lietuvos psichologų sąjungos paminėdamas Tarptautinę vaikų gynimo dieną, atkreipia tėvų ir visuomenės dėmesį į Ankstyvojo ugdymo svarbą ir tai, kad jis neretai paverčiamas formaliuoju akademiniu ugdymu. Taip neturi būti. Siekis “instaliuoti” į savo vaikus kuo daugiau programų, neatsižvelgiant į patį vaiką ir jo raidos poreikius, ne tik negarantuoja geresnių gebėjimų mokytis ir patirti sėmę, bet neretai sutrikdo vaikų saugumą, savęs vertinimą, motyvaciją siekti ir pažinti.


Šiandien jau žinome, psichologijos mokslas ir praktika patvirtina, kad ankstyvosios vaikystės etapas ypač svarbus. Pagrindinė veikla šiame etape yra laisvas žaidimas. Žaisdamas vaikas kuria ir mokosi. Žaidimui reikia išmonės, pasaulio pažinimo, savęs įtvirtinimo įgūdžių, jausmų ir norų pažinimo, gebėjimo kurti santykius ir bendradarbiauti. Joks struktūruotas mokymas nesuteiks ikimokyklinukui to, kas žaidžiant vyksta, atrodytų, savaime. Laisvas žaidimas vaiko pažinimo, socialinei ir emocinei raidai yra itin svarbus. Jis padeda formuotis bendriesiems gebėjimams, kurie yra sėkmingo mokymosi pagrindas.


Švęsdami Tarptautinę vaikų gynimo dieną, skatinkime vaikus žaisti, netrukdykime jiems laisvai kurti, ir patys prisijunkime prie šios ypatingai svarbios ankstyvojo ugdymo veiklos.


Lietuvos psichologų sąjungos 

Vaiko psichologinės gerovės komitetas

 

 

 

 

 

LPS renginiai
 
 


 




















 

Apie LPS

Apie LPS
Prezidentė
Valdyba
Komitetai, grupės ir komisijos
Apdovanojimai
Biuras
Leidiniai
LPS savanorystės programa
Skirkite 1,2% GPM
Prisidėkite prie LPS veiklos!
LPS metinės ataskaitos
Privatumo politika
Intervizijų grupės
   Narystė

Apie narystę
Psichologams
Mokestis
Narystės anketa
   LPS nariai

LPS narių sąrašas
LPS Garbės nariai
LPS Partneriai
   Renginiai

Renginių grafikas
   EuroPsy

   Reglamentavimas

   Tėvams ir specialistams

   COVID-19

COVID-19
   Kontaktai

   Lietuvos psichologų kongresas 2024

LPK2024
LPK2024 EN
Pranešimų santraukų teikimas
LPK2024 organizatoriai
LPK2024 vieta ir kontaktai
LPK2024 dalyvių registracija
LPK2024 prieškongresiniai pranešimai
Santraukų leidinys
Programa
Plenariniai pranešimai
   Profesinė etika

Psichologų profesinės etikos kodeksas
Kaip pateikti nusiskundimą
EFPA etikos metakodeksas
Bendravimas su žiniasklaida
Mokslinių tyrimų etikos komisijos universitetuose