Prisijungti

 
   

Apie LPS      Narystė      LPS nariai      Renginiai      EuroPsy      Vaikams      Klientams      Reglamentavimas      Žurnalistams      Tėvams ir specialistams      COVID-19      LPK 2021      Profesinė etika      Kontaktai      EN

Naujienos  /   LPS Naujienlaiškiai  /   Kitų organizacijų naujienlaiškiai  /  





           

                

                  







 


 
.

 

 

Ankstyvasis ugdymas – kai daugiau nėra geriau!


Šiuolaikinėje visuomenėje – kupinoje informacijos bei technologijų, nuolatinių pokyčių bei visokiausių  iššūkių – garsėja diskusijos apie ankstyvąjį vaikų ugdymą. Kuo anksčiau, tuo geriau? Kuo daugiau, tuo geriau? Kūdikius “vedame” į pamokėles ir mokome raidžių, jau pajėgiantiems sėdėti vežimėlyje įduodame “planšetes”, mažylius mokome dirbti kompiuteriu, jokiu būdu nešvaistydami brangaus laiko tuštiems žaidimams,  mokyklinukus siekiame kuo daugiau įdarbinti prie pamokų – ne tik mokykloje, bet namuose. Darželiuose auklėtojai spaudžiami išmokyti vaiką kuo daugiau dalykų. Skubame atiduoti šešiamečius į mokyklą, motyvuodami, kad jie jau moka skaityti ir rašyti. Retai susimąstome, ar jie pakankamai socialiai brandūs, ar pajėgs įveikti bendravimo, emocinės įtampos, nesėkmės ir konkurencijos iššūkius. Vis mažiau kreipiama dėmesio į vaiko kūrybiškumą, jo emocinę raidą, santykius su bendraamžiais ir pačiu savimi.


Vaiko psichologinės gerovės komitetas prie Lietuvos psichologų sąjungos paminėdamas Tarptautinę vaikų gynimo dieną, atkreipia tėvų ir visuomenės dėmesį į Ankstyvojo ugdymo svarbą ir tai, kad jis neretai paverčiamas formaliuoju akademiniu ugdymu. Taip neturi būti. Siekis “instaliuoti” į savo vaikus kuo daugiau programų, neatsižvelgiant į patį vaiką ir jo raidos poreikius, ne tik negarantuoja geresnių gebėjimų mokytis ir patirti sėmę, bet neretai sutrikdo vaikų saugumą, savęs vertinimą, motyvaciją siekti ir pažinti.


Šiandien jau žinome, psichologijos mokslas ir praktika patvirtina, kad ankstyvosios vaikystės etapas ypač svarbus. Pagrindinė veikla šiame etape yra laisvas žaidimas. Žaisdamas vaikas kuria ir mokosi. Žaidimui reikia išmonės, pasaulio pažinimo, savęs įtvirtinimo įgūdžių, jausmų ir norų pažinimo, gebėjimo kurti santykius ir bendradarbiauti. Joks struktūruotas mokymas nesuteiks ikimokyklinukui to, kas žaidžiant vyksta, atrodytų, savaime. Laisvas žaidimas vaiko pažinimo, socialinei ir emocinei raidai yra itin svarbus. Jis padeda formuotis bendriesiems gebėjimams, kurie yra sėkmingo mokymosi pagrindas.


Švęsdami Tarptautinę vaikų gynimo dieną, skatinkime vaikus žaisti, netrukdykime jiems laisvai kurti, ir patys prisijunkime prie šios ypatingai svarbios ankstyvojo ugdymo veiklos.


Lietuvos psichologų sąjungos 

Vaiko psichologinės gerovės komitetas

 

 

 

 

 

LPS renginiai
 
 
LPS nuotolinis narių suvažiavimas

vyks 2021-04-30   15:00-17:30 





















 

Apie LPS

Apie LPS
Prezidentė
Valdyba
Komitetai ir komisijos
Apdovanojimai
Biuras
Leidiniai
LPS savanorystės programa
Skirkite 1,2% GPM
Prisidėkite prie LPS veiklos!
LPS metinės ataskaitos
Privatumo politika
   Narystė

Apie narystę
Psichologams
Mokestis
Narystės anketa
   LPS nariai

LPS narių sąrašas
LPS Garbės nariai
LPS Partneriai
   Renginiai

Renginių grafikas
   EuroPsy

   Vaikams

Ko tikėtis iš psichologo?
Kokias atvejais gali padėti psichologas?
Kuo skiriasi psichologas, vaikų ir paauglių psichiatras, psichoterapeutas?
Kur rasti psichologą?
   Klientams

Kada kreiptis į psichologą?
Kuo skiriasi psichologas, psichiatras, psichoterapeutas ir kiti „psi“?
Ko tikėtis iš psichologo?
Kur rasti psichologą?
Kaip paruošti vaiką vizitui pas psichologą?
Esu bedarbis, gyvenu Vilniuje. Kur galėčiau gauti nemokamas ar už nedidelę kainą psichoterapines paslaugas?
Filmų ir Knygų psichikos sveikatos temomis sąrašai
   Reglamentavimas

   Žurnalistams

   Tėvams ir specialistams

   COVID-19

COVID-19
   LPK 2021

LPK 2021
Pranešimų santraukų teikimas
LPK 2021 organizatoriai
LPK 2021 vieta ir kontaktai
LPK 2021 dalyvių registracija
Plenariniai pranešimai
LPK 2021 programa
LPK 2021 prieškongresiniai seminarai
LPK2021 socialinė programa
   Profesinė etika

Psichologų profesinės etikos kodeksas
Kaip pateikti nusiskundimą
EFPA etikos metakodeksas
Bendravimas su žiniasklaida
Mokslinių tyrimų etikos komisijos universitetuose
   Kontaktai