|
Kovo 21 d. švietimo sistemoje dirbantys psichologai rinkosi į kasmetinę Konferenciją
2014 m. kovo 21 dieną Vilniuje, Lietuvos edukologijos universitete, buvo surengta 5-toji nacionalinė mokslinė - praktinė
švietimo sistemoje dirbančių psichologų konferencija: „ŠVIETIMO
SISTEMOJE DIRBANČIŲ PSICHOLOGŲ GEROJI PATIRTIS IR INOVACIJOS“.
Konferenciją organizavo Lietuvos psichologų sąjungos Pedagoginės psichologijos
komitetas ir Lietuvos edukologijos universitetas, Ugdymo mokslų fakultetas.
Džiugu, kad psichologų, dirbančių švietimo srityje,
visuotiniai susitikimai tapo kasmetine tradicija. Šių metų konferencijoje susirinko
virš 100 dalyvių (dirbančių mokyklose, darželiuose, centruose, PPT, kitose
įstaigose, studijuojančių studentų). Konferencijos atidarymas prasidėjo trečio
kurso muzikos pedagogikos studijų studentų Rolando Vilkevičiaus, Eduardo
Michalkevič muzikiniu
sveikinimu, kurie savo pasirodymu sukūrė pozityvią emocinę atmosferą. Po to sekė
sveikinimo kalbos. Pradžioje pasisakė LPS Pedagoginės psichologijos komiteto pirmininkė
doc. dr. Ala Petrulytė pristatė šios konferencijos aktualumą ir kontekstą.
Sveikinimo žodžius tarė LPS viceprezidentė doc. dr. Dalia Nasvytienė, LEU Rektorius Akademikas Prof. habil. dr. Algirdas Gaižutis ir ŠMM
Viceminstrė Edita Tamošiūnaitė, kurie akcentavo psichologo gerosios patirties
svarbą švietimo sistemoje bei visuomenėje. Konferencijos plenarinėje
dalyje pranešimus iš įvairių psichologų darbo veiklos sričių skaitė Vaida
Stupurienė, Vita
Šulskytė, Ieva Urbonavičiūtė, Irina
Blažienė, Jurga Misiūnienė. Plenarinį
posėdį vainikavo patyrusio psichologo Evaldo Karmazos bendravimas su konferencijos
dalyviais kaip su patyrimine grupe, siekiant subendrauti ir susitelkti psichologus
tarpusavyje.
Konferencijos antroje ir trečioje dalyse veikė ,,kūrybinės
dirbtuvės“, kuriose buvo pateikiama išskirtinai praktinio pobūdžio psichologų geroji
patirtis, taikomi metodai bei inicijuojamos diskusijos, kuriose sudalyvavo virš
100 dalyvių iš visos Lietuvos susirinkusių švietimo srityje dirbančių
psichologijos specialistų. Konferencijos praktiniuose užsiėmimuose buvo apžvelgti tokie aspektai:
,,kaip kuriamas
įtraukiantis mokymosi procesas“, ,,mokyklos
psichologo sėkmės ir iššūkiai“, ,,šokio-judesio terapijos elementai psichologo
darbe su vaikais, turinčiais socialinės adaptacijos sunkumų“ ,,ką žaidimas gali
papasakoti apie vaiko raidą“, ,,transformuotų piešinių testai ir jų
interpretavimo gairės pagal N. Tarrantini“. Ypatingai dėkojame užsiėmimų vadovams psichologams. Visų praktinių užsiėmimų grupėse buvo dalintasi gerąją
patirtimi bei inovatyviais darbo metodais, kuriuos galima būtų pritaikyti dirbant
švietimo srityje. Tai parodė itin teigiami konferencijos dalyvių atsiliepimai bei
užsiėmimų vadovų refleksijos. Psichologai kūrybinių dirbtuvių
užsiėmimus vertino kaip itin naudingus, panašių praktinių užsiėmimų pageidautų
ir 2015-ųjų metų konferencijoje, dėmesį skiriant darbui su specialiųjų poreikių
turinčiais vaikais ir paaugliais, mokinio-mokytojo santykio kūrimui,
psichologinėms metodikoms, darbui reikalingoms teisinėms žinioms.
Apibendrinant, ši mokslinė - praktinė
konferencija buvo tikrai aktuali ir atliepianti specialistų poreikius. Organizuojant
konferenciją daug dirbo ne tik konferencijos organizacinis komitetas, bet ir studentai- savanoriai: Aistė Petrulytė, Greta
Jusvičienė, Ona Mačiulytė, Robertas Čiapas.
Konferencija parodė, jog psichologija
švietimo srityje žengia toliau į priekį, vystosi, nors ir daugėja veiklos
sričių ir vaidmenų, kyla vis nauji iššūkiai. Džiaugiamės, kad psichologų
konferencijos įgavo mokslinį - praktinį pobūdį, vis labiau plečiasi dalyvių
ratas, į konferenciją atvyksta ne tik mokyklų psichologai, bet ir
priešmokyklinio ugdymo, aukštųjų mokyklų bei kitų įstaigų psichologai. Jaučiamas
psichologų siekis kooperuotis su kolegomis ir kitais švietimo sistemoje
dirbančiais specialistais.
Parengė LPS pedagoginės psichologijos
komiteto pirmininkė
LEU ,UMF, psichologijos didaktikos
katedros doc. dr. Ala Petrulytė
|
|
LPS renginiai |
|
|
|
|
|
|
|
|