|
Kovo 22 d. vyko kasmetinė pedagoginės psichologijos konferencija
2013 m. kovo 22
dieną Vilniuje, Lietuvos edukologijos universitete, buvo surengta IV-oji tarptautinė mokslinė-praktinė psichologų,
dirbančių švietimo sistemoje, konferencija „Psichologas ir įtraukiantis
ugdymas“. Jos iniciatoriai ir organizatoriai Lietuvos psichologų sąjungos
Pedagoginės psichologijos komitetas (pirmininkė doc. Ala Petrulytė) ir Lietuvos edukologijos universitetas, Ugdymo mokslų fakultetas. Konferencijos partneris - Ugdymo Plėtotės Centro (UPC) "Kūrybinių partnerysčių" projekto
atstovai.
Džiugu, kad psichologų, dirbančių švietimo srityje,
visuotiniai susitikimai tapo tradicija. Kasmet šiuose susitikimuose –
konferencijose pateikiama geroji patirtis, aktualios problemos bei naujovės, dalyvauja
ypatingi profesionalūs svečiai, vyrauja patrauklios pranešimų formos.
Šių metų tarptautinės
konferencijos atidaryme PPK pirmininkė doc. Ala Petrulytė pristatė šios konferencijos aktualumą ir konkretų kontekstą, taip pat tarė
sveikinimo žodžius LPS prezidentas doc. Evaldas Kazlauskas ir LEU prorektorius
Vytautas Bernotas. Konferencijos pirmoje ir antroje dalyse veikė, taip
vadinamos, "kūrybinės
dirbtuvės", kuriose buvo pateikiama išskirtinai praktinio pobūdžio psichologų geroji
patirtis, taikomi metodai bei inicijuojamos diskusijos, kuriose sudalyvavo apie 80 dalyvių, iš visos Lietuvos susirinkusių švietimo srityje dirbančių psichologijos
specialistų. Ypatingai dėkojame svečiams kolegoms iš užsienio I.Rabsha, T. Nesteruk, А.Petrovskai (Latvija) ir Prof. M. Stueck (Vokietija). Bei mūsų kolegoms Ž.
Arlauskaitei, E.
Karmazai, S. Dirgelienei,
D. Normantaitei. Taip pat visiems specialistams iš gretimų "darbų barų" - edukologams ir specialiesiems pedagogams, pasidalinusiems
vertinga gerąja patirtimi bei asmeniniu požiūriu. Konferencijos užsiėmimuose buvo
apžvelgti įtraukiančio ugdymo aspektai: mokinių orumas, tolerancija ir tarpusavio
santykiai integruoto ugdymo sąlygomis, mokinių
kūrybinio mąstymo ir kūrybiškumo ugdymo galimybės bei metodai, specialių
poreikių vaikų ugdymo patirtis bei metodai, biologinio
grįžtamojo ryšio naudojimas mokykloje, stiprinant mokymosi galimybes bei
mažinant psichoemocinę įtampą, mokinių, jų tėvų, mokytojų ir
psichologo bendradarbiavimas įtraukiančio ugdymo sąlygomis ir
kt. Visų praktinių užsiėmimų grupėse metu pateikti
metodai buvo vertingi, įdomūs ir pritaikomi dirbant švietimo srityje.
Pozityvūs konferencijos
dalyvių atsiliepimai rodo, jog ši mokslinė-praktinė konferencija buvo tikrai
aktuali ir atliepianti specialistų poreikius. Didžioji dalis dalyvių įvertino
konvencijos organizavimą ir pranešimų turinį gerai ir puikiai.
Konferencija
parodė, jog psichologija švietimo srityje žengia į priekį, vystosi, teikia vis daugiau
naujų paslaugų, siekia kooperuotis su kitais specialistais mūsų šalyje ir
užsienyje. Džiaugiamės, kad psichologų konferencijos įgavo praktinį, taikomąjį
pobūdį ypač svarbų mokykloje dirbantiems
psichologams. Tikimės, kad kitais metais suorganizuosime V-tąją tarptautinę
konferenciją aktualia psichologams tema.
Konferencijos
įsimintinas akimirkas galima pažiūrėti LEU, UMF
"Media Galerijoje".
Parengė PPK pirmininkė doc. Ala
Petrulytė
|
|
LPS renginiai |
|
|
|
|
|
|
|
|