Prisijungti

 
   

Apie LPS      Narystė      LPS nariai      Renginiai      EuroPsy      Vaikams      Klientams      Reglamentavimas      Žurnalistams      Tėvams ir specialistams      COVID-19      X – OJI MOKSLINĖ - PRAKTINĖ ORGANIZACINĖS PSICHOLOGIJOS KONFERENCIJA 2020      Profesinė etika      Kontaktai      EN

Naujienos  /   LPS Naujienlaiškiai  /   Kitų organizacijų naujienlaiškiai  /  





           

                

                  







 


 
.

 

 

REKOMENDACIJOS UGDYMO ĮSTAIGŲ PSICHOLOGAMS


Esamomis karantino sąlygomis psichologinio konsultavimo bei emocinio palaikymo pagalba teikiama nuotoliniu būdu:  vaizdo, susirašinėjimoarba pokalbių telefonu būdu. Dauguma psichologų teiktų prioritetą darbui tiesiogiai kontaktuojant su klientu, bet siekiant užtikrinti viruso plitimo prevenciją,  tokia forma karantino metu nėra tinkama. Tačiau pagalba ir palaikymas yra būtinas ir ne tik tiems mokiniams, tėvams arba mokytojams, su kuriais konsultavimą jau  buvote pradėję,  bet ir su tokiomis jautriomis ir pažeidžiamomis vaikų ir paauglių grupėmis kaip abiturientai, linkę save žaloti, turintys padidintą nerimą, prislėgti vaikai ir pan. Tad primygtinai skatiname tęsti savo darbą nuotolinėmis priemonėmis.

Aspektai, kurie svarbūs ugdymo įstaigų psichologams karantino laikotarpiu

Bendrieji aspektai: 

Parenkite aiškią informaciją, kaip jūs dirbsite karantino periodu (darbo grafikas, nuotolinio darbo priemonės), užrašykite  kontaktus, nurodykite susisiekimo su Jumis galimybes. Jei yra eilė laukiančių klientų, nurodykite, per kiek dienų/valandų susisieksite su laukiančiais.   Visą šią informaciją apie darbą su mokiniais, jų tėvais/globėjais, švietimo specialistais patalpinkite savo ugdymo įstaigos tinklapyje bei savo mokyklos elektroniniame dienyne (TAMO, Mano dienynas ar pan.).  

Konsultavimo nuotoliniu būdu aspektai:

1. Pasirengimas konsultavimui. Aptarkite su savo klientu (pageidautina telefonu), kodėl šiuo metu negalimas įprastas konsultavimo būdas. Suprantamai pateikite pagrindimą ir akcentuokite, kad svarbu pasikliauti internetinėmis konsultacijomis. Jei klientas nepilnametis – aptarkite šiuos klausimus ir su jo tėvais/globėjais. Gaukite tėvų/globėjų sutikimą nuotoliniam konsultavimui (SMS žinute ar pan.).

2. Konfidencialumas. Dirbant nuotoliniu būdu psichologas privalo užtikrinti konfidencialumą, t.y., pokalbiai, susirašinėjimas vyksta tik su konkrečiu asmeniu ir neviešinama kitiems. Baigę pokalbį ar susirašinėjimą, atsijunkite nuo naudotos programos su konkrečiu asmeniu.  Pasirūpinkite susirašinėjimų metu gautos informacijos saugojimu.

3. Saugi, rami erdvė.  Konsultavimui, emociniam palaikymui raskite ramią privačią erdvę. Taip pat įsitikinkite, jog asmuo, kurį konsultuojate, turi galimybę jūsų konsultacijos metu būti vienas/viena. Įvertinkite, ar kalbatės saugioje, ramioje ir individualioje aplinkoje. Jeigu jūsų klientas yra vaikas,  aptarkite su juo (esant poreikiu ir su jo tėvais/globėjais), kur galėtų būti šiam pokalbiui tinkama erdvė namuose.  

4. Privatumas. Nenaudokite bendroje erdvėje esančių prietaisų.

5.Profesionalumas. Naudodamiesi nuotoliniais konsultavimo būdais, turite išlaikyti profesionalumą bei naudotis visais tinkamais konsultavimo įgūdžiais. Prisiminkite, jog yra ekstremali situacija,  ribotos konfidencialumo užtikrinimo galimybės, tad atsakingai įvertinkite savo veiksmus. 

6. Sąmoningas aktyvumas. Pasirūpinkite savo klientais, nes ekstremali situacija šalyje jiems gali kelti stiprų nerimą. Aktyviai siūlykite psichologinę  pagalbą, dalyvaukite mokyklos bendruomenės nuotoliniuose pasitarimuose, bendradarbiaukite su klasės auklėtojais, kitais, pagalbą vaikui  ir šeimai teikiančiais, specialistais.

7. Ribos. Esant ekstremaliai situacijai bei neįprastiems, naujiems darbo metodams kyla rizika neišlaikyti psichologo – kliento ribų (pradėti rašyti daugiau žinučių, nesilaikyti sutarto laiko, rašyti naktį ar pan.).  Būtina prisiminti, jog ribų laikymasis yra svarbi ir privaloma sąlyga specialistams, tačiau šiuo laikotarpiu šios ribos gali būti kiek praplečiamos.

6. Pagarbumas. Tokiomis nuotolinėmis priemonėmis, kaip video ar kitais būdais, psichologai neakivaizdžiai patenka į asmeninę klientų aplinką, į jų namus. Būkite pagarbūs ir jautrūs, susidūrę su asmenine savo klientų erdve.

 

Lietuvos psichologų sąjungos Edukacinės psichologijos komitetas

 

 

 

 

LPS renginiai
 
 
















 

Apie LPS

Apie LPS
Prezidentė
Valdyba
Komitetai ir komisijos
Apdovanojimai
Biuras
Leidiniai
LPS savanorystės programa
Skirkite 1,2% GPM
Prisidėkite prie LPS veiklos!
LPS metinės ataskaitos
Privatumo politika
   Narystė

Apie narystę
Psichologams
Mokestis
Narystės anketa
   LPS nariai

LPS narių sąrašas
LPS Garbės nariai
   Renginiai

Renginių grafikas
   EuroPsy

   Vaikams

Ko tikėtis iš psichologo?
Kokias atvejais gali padėti psichologas?
Kuo skiriasi psichologas, vaikų ir paauglių psichiatras, psichoterapeutas?
Kur rasti psichologą?
   Klientams

Kada kreiptis į psichologą?
Kuo skiriasi psichologas, psichiatras, psichoterapeutas ir kiti „psi“?
Ko tikėtis iš psichologo?
Kur rasti psichologą?
Kaip paruošti vaiką vizitui pas psichologą?
Esu bedarbis, gyvenu Vilniuje. Kur galėčiau gauti nemokamas ar už nedidelę kainą psichoterapines paslaugas?
Filmų ir Knygų psichikos sveikatos temomis sąrašai
   Reglamentavimas

   Žurnalistams

   Tėvams ir specialistams

   COVID-19

COVID-19
   X – OJI MOKSLINĖ - PRAKTINĖ ORGANIZACINĖS PSICHOLOGIJOS KONFERENCIJA 2020

KAI VISI TRYS SVARBŪS: DARBAS, DARBUOTOJAS IR ORGANIZACIJA
Konferencijos programa
Registracija
Reikalavimai pranešimų santraukoms
Vieta ir kontaktai
   Profesinė etika

Psichologų profesinės etikos kodeksas
Kaip pateikti nusiskundimą
EFPA etikos metakodeksas
Bendravimas su žiniasklaida
Mokslinių tyrimų etikos komisijos universitetuose
   Kontaktai